Thursday, November 07, 2013

KOLAČ OD KESTENA I ORAHA made by Filipa

Danas Filipa pravi kolač!
Ovo je kolač od kestena i oraha kojeg svi obožavaju.
To je recept moje mame, koja ga je prepisala od svoje mame,
koja ga je prepisala neznamodkoga.
Pošto je kolač fenomenalan i pravi jesenji, 
odlučila sam recept prepisati u svoj folder
i prvi put ga napraviti.
Što zbog slasnog kolača, 
malo zbog vježbe, a najviše zbog nagrade koju daje 
Evo što nam sve treba za ovaj  PRE PRE DOBAR kolač:


* 8 jaja
* 8 žlica šećera
* 10 žlica mljevenih oraha
* 1 mala žlica brašna
* 1 žličica praška za pecivo
* 10 dkg ZVIJEZDA margarina
* 75 dkg gotovog kesten pirea
(3 odmrznute kocke po 25 dkg)
* 1/2 l slatkog vrhnja za šlag
* džem od kajsija 






Prvo ćemo napraviti biskvit. 
Pjenasto umutimo 8 žumanjaka sa 8 žlica šećera.
Ja sam mutila ručno, ali, naravno, može i mikserom.



U to dodamo 8 do 10 vrhom punih žlica mljevenih oraha....

Dodamo čajnu žlicu brašna....

I najmanju žličicu praška za pecivo.

Kao što vidite, ja sam sve sastojke stavila u zdjelu i zatim ih umutila.
Ispalo je super, 
iako po originalnom receptu piše da se žumanjci moraju pjenasto umutiti sa šećerom, 
pa postepeno dodavati ostali sastojci.


Kad je smjesa od oraha gotova, 
umutimo snijeg od 8 bjelanjaka
Polako ga umiješamo u smjesu.

Slobodno možete uzeti veću zdjelu, 
kako vam smjesa ne bi kipila van, 
kao meni.

Biskvitnu smjesu istresemo u lim za pečenje.
Moja mama uvijek pravi ovaj kolač u limu 24x34 cm i reže ga u kocke,
a ja sam odlučila napraviti pravu tortu 
i ispeći ga u okruglom limu promijera 27 cm.


Slijedeći put kada budem pravila kolač,
papir za pečenje ću staviti samo na dno lima, 
a stranice kalupa ću namazati margarinom, 
jer bi biskvit ispao urednije
(vidjet ćete kasnije  na što sam mislila).
Negdje sam poslije pročitala da se stjenke kalupa trebaju namazati samo do polovine, 
jer to spriječava da je tijesto sa strane više, a u sredini niže.

Biskvit stavimo u prethodno zagrijanu pećnicu na 200 C stupnjeva, 
pa kada se kolač nadigne smanjimo temperaturu na 150 C.
Prvih 15 minuta nećemo otvarati pećnicu, 
a poslije možemo provjeriti čačkalicom da li je biskvit pečen.. 
Pečemo 25 - 30 minuta.
Kada je biskvit pečen izvadimo ga iz kalupa i prohladimo.
Sada vidite zašto na stijenke kalupa ne treba stavljati papir za pečenje.
Rub kolača ispadne vrlo rustikalan i valovit, 
ali pošto će sve poslije biti prekriveno šlagom, 
ne smeta ni malo.
Na rashlađen biskvit namažemo  džem.
Ja sam koristila bakin, domaći od marelica, 
ali mislim da bi džem od višanja također bila dobra kombinacija.


Naravno, dok se biskvit peče u pećnici
možetmo napraviti kremu od kestena.
Za kremu nam treba:

* 10 dkg ZVIJEZDA KLASIK margarina
* 75 dkg kesten pirea 
* 1/2 l slatkog vrhnja za šlag (Vindija ili Dukat)


10 dkg ZVIJEZDA KLASIK margarina smekšamo u mikrovalnoj pećnici.

U margarin dodamo kesten pire.

Sve dobro umutimo.....

...dok ne dobijemo ujednačenu smjesu.

Tučeno slatko vrhnje umutimo u šlag. U pola miksanja možemo dodatI Kremfiks za čvrstinu.





1/3 šlaga stavimo u smjesu sa kestenom i promiješamo.



Biskvit smo premazali domaćim džemom od kajsija...


pa na njega možemo namazati kremu od kestena.

Voila.
Kada se namaže krema, neravni rubovi kolača se i ne primjećuju.


Ostalo nam je još 2/3 šlaga
kojeg premažemo preko kolača.



Kolač isprobamo odmah kako bi se uvjerili koliko je savršen.

Ali  najbolji je rashlađen, nakon što odstoji par sati u hladnjaku.



Mamin i bakin komentar je da sam kolač napravila savršeno. 
Za prvi put, zadovoljna sam, jer kolač nije potrajao ni dva dana.
 Pojeli smo ga brzinom svjetlosti, 
što je uvijek najbolji dokaz koliko je kolač dobar.
Ostatak ZVIJEZDA margarina ostavljamo u hladnjaku, 
jer će nam trebati 
kada ovaj kolač budemo ponovno pravili
slijedeći vikend.














LinkWithin

Related Posts with Thumbnails